MOZAİK SANATI / MOSAIC ART


Hayatımızın tüm dizginlerinin kendi elimizde olduğunu düşünmek ne kadar büyük bir yanılgı! Kaldı ki çoğunluk böyle düşünüyor. 
Ben ise; kendimiz dışında evrende yaşayan tüm canlıların bizim hayatımıza etkisi olduğunu düşünüyorum. 
Adeta bir kelebek etkisi! http://tr.wikipedia.org/wiki/Kelebek_etkisi 


İşte; böyle bir etki ile bizim de hayatımız değişti ve bu değişikliğin bana getirdiklerinden biri de mozaik oldu. 
Resmen yatar kalkar, mozaik yapmayı düşünür oldum. Henüz çok başındayım; taşları nasıl kıracağımı ve yapıştıracağımı öğreniyorum. Mozaik hocama da dediğim gibi daha kırk fırın ekmek yemem lazım. Bakalım bu konuda ilerleyen günlerde neler neler olacak :)


 
    Zeugma antik kentinden çıkarılan ve şu anda Gaziantep Arkeoloji Müzesi'nde sergilenen "Çingene Kızı" mozaiği. Mozaikteki kişinin Yunan mitolojisindeki yeryüzü tanrıçası Gaia olduğu düşünülmektedir.


Küçük, birbirinden farklı, üç boyutlu parçaları bir yüzey üzerinde yanyana getirerek resim oluşturma tekniğine ve ortaya çıkan esere mozaik denir.
İlk olarak beşbin yıl önce Sümerler tarafından ev duvarlarına batırdıkları çömlek parçalarıyla yaratılan bu tekniğin günümüzde iki biçimi uygulanmaktadır:

diğer bilgiler için http://tr.wikipedia.org/wiki/Mozaik


Bu da benim ilk çalışmam :)

DUYGU

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GECENİN IŞIĞI - ŞEBNUR ALTIN