UÇAN SÜPÜRGE KADIN FİLMLERİ FESTİVALİ

10-17 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen "Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivali" dünyada tek. Başka hiçbir ülkede sadece kadın emeğini belirgenleştiren, gün yüzüne çıkaran bir kadın film festivali yok. Ve bu yıl 15. yılını kutluyor. Böyle bir festivalin ucundan da olsa tutabildiğim ve birşeyler yapmaya çalıştığım için, gururluyum, mutluyum ve kendimi çok iyi hissediyorum.




Festival sponsorlarından Ka Fotoğraf Atölyesinin daveti üzerine eşim Tevfik Ceritoğlu'nun fotoğrafçı olarak festivale dahil olmasıyla ben de gönüllü olarak sadece 1,5 gün de olsa fotoğraf çekmeye çalıştım. Açılış gecesinde, kapanış gecesinde ve bir pazar tam gün gönüllü kadronun içindeydim ben de. Çok heyecan vericiydi.
Genç Cadı ödülü sinema, tiyatro oyuncusu Ezgi Mola'ya ve En iyi kısa film ödülü Bilgi Diren Güneş'e verildi -Ezgi Mola katılamadı-. Festivalde izleme şansını yakaladığım, Şili'li yönetmen Francisca Silva’nın “Ivan’ın Kadını” adlı filmi Uluslararası Sinema Eleştirmenleri Federasyonu (FIPRESCI) Ödülü’ne değer buldu.  Ben de Francisca Silva'nın fotoğraflarını çekme fırsatı bulmuştum filmden sonra.
Bilgi Diren Güneş; gencecik bir yönetmen onunla tanışma fırsatı buldum ve ödül kazanan filminden bir kopya bana armağan etti "Eyvah Babam Emekli Oldu". İsmi gibi kendi de çok eğlenceli bir film umarım izleme fırsatınız olur. Genç bir kız 13 Mayıs anneler gününde festivale annesi ile birlikte gelmiş ve her yıl geliyoruz bir fotoğraf çektiremedik, fotoğrafımızı çekip, bana e-posta gönderir misiniz diye sordu" ben de seve seve kabul ettim ve akşam eve gelip fotoğrafını Elif ECE'ye gönderdim. Hoş bir anı da yaşamış oldum onlarla.
Festival kapanışında "Bir Festival Nasıl Geçti" isimli kolajda benim çektiğim bir fotoğrafın kullanıldığını gördüğümde nasıl mutlu olduğumu anlatamam. Tüm kalbimle uçan süpürgeye destek olmak için orada bulunduğumun bir göstergesi olan o fotoğraf tarihe geçti! Çok sevinçliyim, benim de bir izim var bu festivalde... Daha nicelerini diliyorum, Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivaline.
http://festival.ucansupurge.org/turkce/index.php
http://www.kaatolye.com/

Duygu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GECENİN IŞIĞI - ŞEBNUR ALTIN